
ZAŁOGA
Początki TVN TURBO RALLY TEAM’u sięgają 2011 roku – to właśnie wtedy Łukasz Byśkiniewicz, ówczesny Mistrz Polski w wyścigach w klasie aut z silnikami o pojemności do 2000 cm3, postanowił poszukać nowych wyzwań. Zdecydował, że spróbuje swoich sił w rajdach, o których zawsze marzył. Na prawy fotel zaprosił najbardziej doświadczonego pilota rajdowego w Polsce Macieja Wisławskiego. Popularny „Wiślak” jest także doskonale kojarzony z telewizją TVN i TVN TURBO, gdzie przez 10 lat współprowadził program „Automaniak” z Martyną Wojciechowską. Załoga zadebiutowała w 9. Rajdzie Mazowieckim, rozgrywanym niedaleko Warszawy – rajd miał być dla Byśkiniewicza jedynie treningiem i formą zbierania doświadczeń przed kolejnymi wyścigami WSMP. Apetyty ekipy wzrosły, gdy okazało się, że udało się jej osiągnąć wysokie 10. miejsce w klasyfikacji generalnej imprezy (4. w klasie A6) – wówczas zapadła decyzja o dalszych wspólnych startach. Na kolejnych rundach Rajdowego Pucharu Polski było jeszcze lepiej: 3. miejsce w 20. Rajdzie Rzeszowskim (1. w A6), 4. w 21. Rajdzie Dolnośląskim (2. w A6), 5. w 57. Rajdzie Wisły (2. w A6) oraz 2. w 37. Rajdzie Barbórka Cieszyńska (2. w A6). Ekipie TVN Turbo, jadącej Fordem Fiesta R2, udało się zdobyć Rajdowy Puchar Polski 2011 w klasie A6, i to mimo absencji w trzech rajdach w pierwszej połowie sezonu. W międzyczasie Łukasz Byśkiniewicz obronił też tytuł Mistrza Polski w wyścigach i zdecydował, że w roku 2012 skupi się już tylko na rajdach.





Rok 2016 to kolejna przesiadka. Tym razem załoga zdecydowała się na starty Oplem Adamem R2. Był to także samochód z napędem na przednie koła i sporą mocą. Byśki i Wiślak popisali się kilkoma świetnymi występami. Ponownie okazali się najlepsi w swojej klasie w Rajdzie Barbórka. Tym samym samochodem ekipa TVN TURBO ścigała się w sezonie 2017- jednak na prawym fotelu Maćka Wisławskiego zastępował Tomasz Borko. Rok 2018 to prawdziwy przełom i przesiadka do samochodu z najwyższej rajdowej półki w Mistrzostwach Polski- auta klasy R5. Na fotel pilot powrócił Maciej Wisławski. Załoga zdecydowała się na najnowszą ewolucję Hyundaia i20 R5 o mocy około 300 koni z napędem 4×4. Oznaczało to dołączenie do elitarnego grona ekip dysponujących samochodem klasy R5. To spełnienie marzeń Łukasza Byśkiniewicza o jeździe tak profesjonalnym i szybkim samochodem rajdowym.
Po 3 latach spędzonych za sterami Hyundaia i20 R5 nadeszła kolejna zmiana. Łukasz decyduje się na starty w najnowszym samochodzie rajdowym na świecie w Fordzie Fiesta Rally3 zbudowanym według wytycznych najnowszej klasy Rally3. To nowa rajdowa konstrukcja z turbodoładowanym silnikiem 1.5 i napędem na cztery koła. TVN TURBO RALLY TEAM jako pierwszy zespół w Polsce zaprezentował Fiestę Rally3 na naszej ziemi sięgając po zwycięstwo w swojej klasie już w pierwszym stracie podczas Tarmac Masters. Załga tym samym zapowiedziała walkę o tytuł Mistrzów Polski RSMP w klasie.
Dołącz do nas!
Współpraca z naszą załogą to przede wszystkim dołączenie do załogi z sukcesami, ale także bardzo medialnej – wszystkie starty Byśkiego i Wiślaka relacjonuje macierzysta stacja TVN Turbo. Rajdowe wyczyny Łukasza i Maćka pojawiają się też w TVN24 oraz TVN. To jedna z bardziej rozpoznawalnych załóg w stawce RSMP.
