ZAŁOGA

Początki TVN TURBO RALLY TEAM’u sięgają 2011 roku – to właśnie wtedy Łukasz Byśkiniewicz, ówczesny Mistrz Polski w wyścigach w klasie aut  z silnikami o pojemności do 2000 cm3, postanowił poszukać nowych wyzwań. Zdecydował, że spróbuje swoich sił w rajdach, o których zawsze marzył. Na prawy fotel zaprosił najbardziej doświadczonego pilota rajdowego w Polsce Macieja Wisławskiego. Popularny „Wiślak” jest także doskonale kojarzony z telewizją TVN i TVN TURBO, gdzie przez 10 lat współprowadził program „Automaniak” z Martyną Wojciechowską. Załoga zadebiutowała w 9. Rajdzie Mazowieckim, rozgrywanym niedaleko Warszawy – rajd miał być dla Byśkiniewicza jedynie treningiem i formą zbierania doświadczeń przed kolejnymi wyścigami WSMP. Apetyty ekipy wzrosły, gdy okazało się, że udało się jej osiągnąć wysokie 10. miejsce w klasyfikacji generalnej imprezy (4. w klasie A6) – wówczas zapadła decyzja o dalszych wspólnych startach. Na kolejnych rundach Rajdowego Pucharu Polski było jeszcze lepiej: 3. miejsce w 20. Rajdzie Rzeszowskim (1. w A6), 4. w 21. Rajdzie Dolnośląskim (2. w A6), 5. w 57. Rajdzie Wisły (2. w A6) oraz 2. w 37. Rajdzie Barbórka Cieszyńska (2. w A6). Ekipie TVN Turbo, jadącej Fordem Fiesta R2, udało się zdobyć Rajdowy Puchar Polski 2011 w klasie A6, i to mimo absencji w trzech rajdach w pierwszej połowie sezonu. W międzyczasie Łukasz Byśkiniewicz obronił też tytuł Mistrza Polski w wyścigach i zdecydował, że w roku 2012 skupi się już tylko na rajdach.

Rok 2012 to pierwszy pełny sezon załogi w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Byśkiniewicz i Wisławski wystartowali w markowym pucharze Castrol Edge Fiesta Trophy. Ekipa TVN Turbo kończyła każdy rajd na podium wśród Fiest R2, co zaowocowało drugą lokatą na koniec sezonu. Na koniec sezonu popisała się kunsztem, wygrywając klasę 1 w prestiżowym 50. Rajdzie Barbórka (najszybsza załoga w aucie z napędem na przednią oś). W sezonie 2013 Byśkiniewicz i Wisławski kontynuowali starty Fordem Fiesta R2, już poza pucharem CET. Załoga dwukrotnie wygrywała rundy RSMP w swojej klasie 6 (59. Rajd Wisły i 70. Rajd Polski) i kończyła na podium każdy z ukończonych rajdów. Na przeszkodzie do tytułu mistrza Polski w klasie 6 stanęła kontuzja kierowcy (opuszczony 28. Rajd Karkonoski) oraz pechowa awaria w wieńczącym sezon 23. Rajdzie Dolnośląskim. Załoga już po zdobyciu wicemistrzostwa Polski udowodniła swoją szybkość, drugi raz z rzędu triumfując w klasie 1 w corocznym ogólnopolskim kryterium asów: 51. Rajdzie Barbórka.
W sezonie 2014 załoga przesiadła się do nowego samochodu Peugeota 208 R2. Sezon rozpoczął się bardzo dobrze od drugiego miejsca w Rajdzie Świdnickim i także drugiego w rajdzie Karkonoskim. Niestety wybuch silnika na Rajdzie Rzeszowskim, awaria na Nadwiślańskim oraz pierwszy wypadek podczas Rajdu Wisły sprawiły, że sezon 2014 zakończył się z mniejsza liczbą punktów. Sezon 2015 to przesiadka do znacznie mocniejszego samochodu i walką o tytuł Mistrza Polski wśród aut 2WD. Byśkiniewicz i Wisławski na swoją rajdowa broń wybrali Renault Clio R3T o mocy 240 KM. Duet kilka razy meldował się na podium. Największy sukces to wygranie „ośki” na Rajdzie Nadwiślańskim. Rok 2015 zamknęli tytułem II Wicemistrzów Polski oraz sensacyjnym 3. miejscem na ulicy Karowej podczas Kryterium Asów w Rajdzie Barbórka.

Rok 2016 to kolejna przesiadka. Tym razem załoga zdecydowała się na starty Oplem Adamem R2. Był to także samochód z napędem na przednie koła i sporą mocą. Byśki i Wiślak popisali się kilkoma świetnymi występami. Ponownie okazali się najlepsi w swojej klasie w Rajdzie Barbórka. Tym samym samochodem ekipa TVN TURBO ścigała się w sezonie 2017- jednak na prawym fotelu Maćka Wisławskiego zastępował Tomasz Borko. Rok 2018 to prawdziwy przełom i przesiadka do samochodu z najwyższej rajdowej półki w Mistrzostwach Polski- auta klasy R5. Na fotel pilot powrócił Maciej Wisławski. Załoga zdecydowała się na najnowszą ewolucję Hyundaia i20 R5 o mocy około 300 koni z napędem 4×4. Oznaczało to dołączenie do elitarnego grona ekip dysponujących samochodem klasy R5. To spełnienie marzeń Łukasza Byśkiniewicza o jeździe tak profesjonalnym i szybkim samochodem rajdowym.

 

Po 3 latach spędzonych za sterami Hyundaia i20 R5 nadeszła kolejna zmiana. Łukasz decyduje się na starty w najnowszym samochodzie rajdowym na świecie w Fordzie Fiesta Rally3 zbudowanym według wytycznych najnowszej klasy Rally3. To nowa rajdowa konstrukcja z turbodoładowanym silnikiem 1.5 i napędem na cztery koła. TVN TURBO RALLY TEAM jako pierwszy zespół w Polsce zaprezentował Fiestę Rally3 na  naszej ziemi sięgając po zwycięstwo w swojej klasie już w pierwszym stracie podczas Tarmac Masters. Załga tym samym zapowiedziała walkę o tytuł Mistrzów Polski RSMP w klasie.

Kontakt

Tel: (+48) 502 555 149

E-mail: info@byski.pl

Dołącz do nas!

Współpraca z naszą załogą to przede wszystkim dołączenie do załogi z sukcesami, ale także bardzo medialnej – wszystkie starty Byśkiego i Wiślaka relacjonuje macierzysta stacja TVN Turbo. Rajdowe wyczyny Łukasza i Maćka pojawiają się też w TVN24 oraz TVN. To jedna z bardziej rozpoznawalnych załóg w stawce RSMP.